С идването на късната есен започнаха температурните промени, а това за съжаление влияе зле на имунитета. Правилното хранене е един от начините да се справим с досадните настинки и усложненията след тях, обясняват пред РИА Новости диетолози.

В храната ни трябва да присъства много витамин С. За това е добре да наблегнем на цитрусовите и горски плодове. Колкото и странно да звучи за някои обаче, витамин С в големи количества има не в лимоните и портокалите, а в киселото зеле и червените чушки. Нивата на полезния витамин там са близо 10 пъти по-големи, отколкото в цитурсите, обяснява диетологът Сергей Облажко.

„Киселото зеле също е и естествен пробиотик, тъй като е ферментирал продукт. Той модулира имунитета ни чрез храносмилателната система, производството на имунни фактори от чревната стена“, обяснява Облажко.

Съветът на лекарите е да не пренебрегваме и бета-каротина, който се намира в ярко оцветените зеленчуци, и който също е полезен за имунитета. „Яжте зеленчуци, съдържащи бета-каротин, който стимулира имунната система да произвежда клетки убийци, които убиват микробите.

Бета-каротинът е важен компонент за поддържане на имунната система. Червени, лилави, оранжеви и жълти плодове и зеленчуци ще ви набавят достатъчно бета-каротин. Имайте предвид, че е по-добре да ги консумирате сурови или след лека топлинна обработка”, съветват специалистите.

https://www.novinite.bg/articles/182334/Za-po-silen-imunitet-Kiselo-zele-vmesto-limoni