Времето за решаване на натрупаните в продължение на десетилетия проблеми изтича. Това заявиха от Федерацията на транспортните работници „Подкрепа“ във връзка с възникналото напрежение сред работещите в „Столичен Автотранспорт“ ЕАД и „Столичен Електротранспорт“ ЕАД.

В своя декларация до кмета на София Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по направление „Транспорт и транспортни комуникации“ в Столична община Дончо Барбалов от синдиката поставят следните искания:

– Значително повишаване на основните работни заплати.

– Въвеждане на паричен коефициент за интензивно движение на водачите.

– Въвеждане на допълнително възнаграждение за всеки пропътуван километър на водачите.

– Формиране на основните заплати чрез коефициенти към минималната работна заплата за страната.

– Премахване на нощния транспорт, обслужван от столичния автотранспорт.

– Обособяване на бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика.

– Получаване на трудово възнаграждение за периода на обучение за придобиване на правоспособност за управление на МПС на кандидатите за водачи в градския транспорт.

Според ФТК „Подкрепа“ осъществяването на тази стратегия ще реши голяма част от проблемите на работещите в столичния градски транспорт.

Припомняме, че напрежението в сектора ескалира през последните седмици, след като от „Спаси София“ подадоха сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд в нарушение на Кодекса на труда.

От БСП не закъсняха и също поискаха пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София

Дни по-късно столични ватмани излязоха с жълти жилетки в знак на протест заради лошите условия на труд и извънредното работно време.

Водачите в обществения транспорт взимат заплата от 1 780 лв.

От своя страна четирите дружества на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) в столичния градски транспорт обвиниха за създалото се напрежение „политици и съмнителни НПО-та“.

Вчера пък председателят на БСП – София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов изрази мнение, че увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд.

https://www.novinite.bg/articles/171398/Transportat-v-Sofiya-e-v-stachna-gotovnost