Строителна фирма скъса кабел 10 киловолта, собственост на ЧЕЗ Разпределение, и за близо час остави без електрозахранване 1800 клиенти на дружеството в центъра на София в района на бул. „Дондуков“ и ул. „Г. С. Раковски“. Това е трети случай на скъсан кабел при несъобразени изкопни дейности от началото на седмицата.

На 10 септември пък бе скъсан кабел 20 киловолта на ЧЕЗ Разпределение, в резултат на което без електрозахранване за около 1 час останаха около 1000 клиенти на дружеството на територията на кв. Требич, кв. Илиянци, кв. Нови Искър и с. Мрамор, а на следващия ден за около 30 минути без ток останаха около 3100 клиенти на територията на кв. Панчарево, Герман и Кокаляне.

„Навременното съгласуване на строителните и ремонтните работи е изключително важно, защото ще предотврати неудобствата за домакинствата и бизнеса“, заяви Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане“ в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.

Строителните проекти би трябвало предварително да се съгласуват с електроразпределителната компания. В рамките на това съгласуване дружеството в писмен вид информира строителя, че е длъжен да го уведоми за деня и мястото на стартиране на изкопните дейности. В голяма част от случаите, обаче, тези изисквания не се спазват. Освен това често пъти информацията за стартиращите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране, което прави реакцията на ЧЕЗ Разпределение невъзможна.

ЧЕЗ Разпределение очаква от фирмите да информират компанията поне две седмици предварително къде и кога ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефон 0700 10 010 или на имейл кlienti@cez-rp.bg.

 

https://www.novinite.bg/articles/180207/1800-ostanaha-bez-tok-v-centara-na-Sofiya-sled-porednoto-kasane-na-kabel