Людмила Тренкова: Закупеният билет е търговският договор между пътника и авиокомпанията

/КРОСС/ „Това, което всеки пътуващ със самолет трябва да знае е, че закупеният от него билет е търговският му договор с авиокомпанията, затова пътникът трябва да пази бордните си карти и стикерите за багаж, както това е валидно за касовите бележки при други покупки, за да може да удостовери пътуването си в случай, че се наложи да направи рекламации“.

Това подчерта в интервю за програма „Хоризонт“ Людмила Тренкова, началник-отдел в Гражданска въздухоплавателна администрация.

„Основно право на пътника е да бъде информиран, а това е основно задължение на въздушния превозвач. Моят съвет към пътниците е да бъдат активни и да търсят своите права. Информацията е лесно достъпна чрез официалните интернет страници на Въздухоплавателната администрация, на Европейския потребителски център в България. Там има изобилие от информация, включително рубрика „Често задавани въпроси“, където всеки пътник би могъл да се идентифицира с някой случай и това да му е от полза“, каза Тренкова.

„Преди да закупят билета си, би било добре да се запознаят с общите условия на конкретната авиокомпания, тъй като те може да се различават от условията на другите авиокомпании. Там са посочени допустимо количество багаж, начини на жалба при повреда, закъснение или загубване на багажа“, добави още Тренкова.

„Когато човек пристигне на летището и установи, че багажът му е повреден или липсва, трябва да отиде и да намери службата за рекламации на багажи. Обикновено бюрата на тези служби на всички летища по света са разположени в залите за получаване на багаж. Трябва да се уведоми за повредата или за отсъствието на багажа и съвместно със служителите на това бюро да се състави протокол“, обясни Тренкова.

 

 

реклама

Copyright © CROSS Agency Ltd.
При използване на съдържание от Информационна агенция „КРОСС“
позоваването е задължително.