/КРОСС/ С над 1.86 млрд. потребители, Facebook има огромна база данни с подробности за интересите и действията на хората. Това я прави любимо място както за фирми, така и за разузнавателни агенции да събират информация за хората с най-различни цели. Facebook обаче не харесва това и реши да го забрани, съобщава онлайн изданието CNET.

„Днес добавяме ново правило в договора за използване на платформите на Facebook и Instagram, което по-ясно обяснява, че разработчиците не могат да използват информация, която е взета от нас, за да предлагат софтуерни инструменти, които се използват за следене“, обяви Роб Шерман, заместник-директор на Facebook за защитата на личните данни.

CNET посочва, че действието на Facebook идва на фона на доклад от неправителствената организация ACLU. През октомври миналата година тя публикува свое проучване, в което казва, че Facebook, Twitter и Instagram дават данни на полицията в Оукланд и Балтимор, чрез които тя следи организацията на протести на расова основа. Тогава организацията поиска компаниите да вземат мерки.

Всъщност става дума за публично достъпни данни, които могат да се използват от създателите на приложения за персонализиране на техните услуги. Някои компании обаче решиха да започнат да разработват програми, които да следят поведението на потребителите, техните дейности и интереси и те се използват от рекламни агенции и разузнавателни институции. Facebook потвърждава, че промяната в правилата за използване на платформата ѝ са следствие на разговори с няколко правозащитни организации. Те благодариха на социалната мрежа за реакцията и допълниха, че се надяват и други технологични компании да последват примера.

 

 

реклама

Copyright © CROSS Agency Ltd.
При използване на съдържание от Информационна агенция „КРОСС“
позоваването е задължително.

Инфо: Агенция "КРОСС"

ДОБАВИ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here